روانشناس نیاز هر جامعه

۱۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

تاثیر روان شناسی رنگ ها بر بهداشت جسم و روان

در این پاور پوینت در ابتدا به ویژگی رنگ توجه شده است و سپس تاثیر رنگ ها در بهداشت جسم و سپس به بهداشت روان توجه شده است مثلا رنگ زرد دارای ویزگی زیر می باشد.

nرنگ زرد حالت گرم کنندگی دارد و روشن ترین رنگ هاست


nسمبل آخرت , شگفتی و نور خورشید است و به گرمای خورشید عروج انبیاء و شادمانی می ماند


nبا فهم و دانایی ارتباط دارد


nامام محمد باقر (ع) به پوشیدن کفش زرد با توجه به اثرات آن فوق العاده سفارش فرمودند


nدر آیه 69 سوره بقره آمده است : (( صفراء فاقع لونها تسرالناظرین ))


nدر چین و تمدن مسیحی رنگ زرد نماد تقدس و فرزانگی است تا جایی که در رنگ امیزی کلیسا ها از آن استفاده می شود   

دریافت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

بهداشت روان از دیدگاه امام حسین (ع)1

این مطالب تحت عنوان بهداشت روان از دیدگاه امام حسین (ع) در قالب پاورپوینت تهیه شده است و جمله ای از امام حسین (ع) در دعای عرفه که می فرمایند : ((

دعای عرفه : اللهُمَّ   غنای   فی نفسی و الیقین فی قلبی و الاخلاص فی عملی و النّورفی بصری خدایا قرار ده مرا از بی نیازی به نفس و یقین در قلب و اخلاص در عمل و روشنایی در چشم وبینایی در دینم و بهره ای ده به اعضا یم و گوش و چشمم را به فرما نم قرار ده









۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

مهارت ارتباط موثر به توجه به آیات قرآن

دریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

بهداشت روان از دیدگاه امام حسین (ع)

دریافت

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

مهارت ارتباط موثر به توجه به آیات قرآن

در این مقاله ابتدا مهارت را تعریف می نماییم و سپس ارتباط موثر و این نکات را با توجه به سوره لقمان مورد بحث قرار می دهیم. مهارت فن استفاده از دانش برای ساختن زندگی زیبا و مفید است .ارتباط رابطه دو طرفی است که به هدف مشترکی می رسد و موثر از تاثیر گذاری این ارتباط خبر می دهد .با توجه به سوره لقمان ارتباط موثر بین لقمان و فرزندش و پیام ها که عامل ارتباط می باشد را مورد توجه قرار می دهم .لقمان با زبان لین و زیبا با پسرش سخن می گوید یا بنی و سخنانش را با این زبان بیان می کند که این نوع سخن گفتن می تواند نمونه های از مهارت ارتباط موثر با توجه به آیات قرآنی باشد.لقمان انتظارات خود را با سخنانی زیبا و حکیمانه بیان می کند و روش خدا پرستی و سخن گفتن  و را رفتن و مهارت های زندگی را به فرزندش آموزش می دهد.


دریافت


عنوان: مهارت ارتباط موثر به توجه به آیات قرآن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

تاثیر طبیعت بر بهداشت روان 1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

نمونه ای از اقدام پژوهی راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

نمونه اقدام پژوهی - راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

مقدمه:

از زمان تولد تا هنگام مرگ هر انسانی در موقعیت های گوناگون بالندگی درگیر مسائل و مشکلاتی   می شود که به نحوی روان او را متأثر می سازد. از جملة این مسائل می توان ترس و اضطراب را نام برد که در تمام دوره های زندگی ممکن است بر انسان چیره شود.

بخشی از رشد کودک، متضمن آموختن و کنترل اضطراب و ترس است، کودکان ترس های بسیاری دارند و ممکن است برخی از آن ها در بزرگسالی هم دچار ترس باشند. اما بسیاری از استرس های و اضطرابهای دوران کودکی در اثر گذشت زمان و تجربه از بین می روند و تنها بخشی از آنها تغییر شکل می دهد و بصورت نیرویی مؤثر در رفتار درمی آیند. اما ترس و اضطراب به یک مفهوم نیستند، ترس علت و موقعیت مشخص دارد و در اکثر موارد، کاربرد و تأثیر مثبت دارد . مثلاً کودکان با وجود ترس می تواند از جان خود حفاظت کنند. اما اضطراب هم کارکرد مثبت دارد و هم کارکرد منفی. یا به عبارت بهتر، احساس اضطراب تا یک جای خاص کارکرد افراد را بهتر می کند و از یک جایی به بعد، افزایش اضطراب باعث افت کارکرد می شود.

تفاوت دیگری که اضطراب با ترس دارد این است که علت شفاف و واضحی برای اضطراب نمی توان یافت. اگر چه برای برخی افراد، اضطراب ناشی از موقعیت خاصی است که در آن قرار می گیرند (در یک جمع جدیدی از انسان ها، زمان امتحان هنگام جدایی از خانواده و ...) اما در هیچ یک علت بیرونی دلیل قابل استناد و ملموس برای این نگرانی و اضطراب وجود ندارد . بلکه تصور فرد نسبت به این موقعیت ها مثبت نیست.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

اضطراب و روش های درمان

دستورالعمل مقابله با اضطراب

 

این دستورالعمل شامل 13 مهارت برای مقابله کارآمد با اضطراب و استرس می باشد.سعی شده است که یک توالی منطقی یرای ارائه مهارتها اتخاذ شود. کارشناس بهداشت روان معمولا" بر اساس دلیل ارجاع و ارزیابی بالینی خود می تواند برخی از این مهارتها را آموزش دهد.

توصیه می شود که کارشناس در آموزش این مهارتها به نکات زیر توجه نماید:

  • گذاشتن زمان کافی برای تمرین مهارتها: فاصله یک هفته بین جلسات و آموزش حداکثر 2 مهارت در هر جلسه(45 تا 60 دقیقه)می تواند این فرصت را به مراجع بدهد.

  • گرفتن بازخورد(فیدبک) از مراجع در خصوص مهارتهای آموزش داده شده

  • دادن فرصت به مراجع برای خلاصه کردن مطالب

  • دادن فرصت به مراجع برای سئوال کردن

  • دادن تکلیفی متناسب با مهارتهای آموزش داده شده در پایان هر جلسه.

     

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

مهارت حل مساله

برای فعالیت های مختلف زندگی اعم از تحصیلی شغلی واقتصادی بدنبال را ه حل هستیم .یکی از مهارت های زندگی مهارت حل مساله است در این مهارت فرد یاد می گیرد مساله یا مشکل خود را با ساده ترین و مفید ترین و موثرترین راهکارها حل نماید و بتواند از زندگی لذت ببرد و یکی از مهارت های کاربردی زندگی است که باعث ایجاد خلاقیت و پیشرفت فرد در زندگی می شود.حل مساله مهارت کاربردی است و ضرورت زندگی است .مهارت حل مساله از دوران کودکی شروع می شود و فرد سعی می کند برای حل مشکل انواع راه ها و شیوه های حل مشکل را بکار گیرد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار

تاثیر طبیعت بر بهداشت روان

تماشای طبیغت و حضور در کنار آب و سبزه باعث نشاط انسان می شود .انرژی منفی ما به طبیعت منتقل می شود و ما با گرفتن انرژی مثبت از زیباهای آن احساس شادی می کنیم . خدایا بخاطر این زیبای ها و انرژی مثبت متشکریم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید بردبار